10 February 2013

Alahai mama..

Assalamualaikum semua :) Hari ini saya tulis entri ni disebabkan satu perkara yang saya rasa amatlah susah sikit nak buat. Sebenarnya mama minta saya keluar jalan jalan pakai baju kurung. ya Allah, betapa saya tak suka lebih lebih lagi bila kena gosok baju tu sebelum keluar. Leceh lah :( Saya fikir better saya pakai jubah dan baju muslimah daripada pakai baju kurung. Memang lah baju kurung tu tampak ayu sangat, tapi saya ni bukannya ayu mana pun. Lagi pun nanti orang pandang nampak macam dah berkerja lah pula. So, better pakai jubah kot. Sweet & muslimah gitu. Satu lagi nak tambah, kehidupan dekat KL ni sangatlah berbeza dengan kehidupan dekat UPM sana. Rasanya dekat UPM pun tak rasa janggal nak pakai jubah semua. Tapi dekat KL ni rasa ada saja mata yang pandang pelik. Lagi lagi dengan handsock saya yang tutup tapak tangan tu. Ish, mereka ni! Cakap pasal jubah, saya tak sabar nanti ada rezeki nak beli jubah banyak banyak dekat First Lady dekat KL sana. Murah kot! Kebanyakkannya bawah 80 dan lawa lawa belaka. ya Allah, tahan nafsu je lah hari tu pergi sana. Lagipun, saya taknak pakai seluar dengan baju pendek yg atas bahagian pinggul. Malu lah rasanya. Lagi lagi bila tudung labuh tp tak tutup pinggul kan? Haa. Lagipun, saya rasa lebih selamat pakai baju yg loose loose ni plus saya tak berapa suka pakai seluar sejak semenjak ni. Tapi apa apa pun, saya berubah perlahan perlahan dulu lah. Doakan saya ya? Assalamualaikum :)

No comments: